kugghjulen

Kvalitetsarbete

Kvalitet är ett viktigt redskap för att ge oss nöjda kunder. Genom att hålla hög kvalitet gentemot våra kunder, registrarer, leverantörer och medarbetare förstärker vi bilden av IIS som det självklara valet.

För att skapa resultat arbetar vi efter vår kvalitetspolicy och med ett tydligt kvalitetsprogram.

Kundorienterad verksamhetsutveckling

Sedan flera år tillbaka arbetar vi med utgångspunkt i SIQ:s (Institutet för Kvalitetsutveckling) modell för kundorienterad verksamhetsutveckling. Ett sätt för oss att få en oberoende utvärdering är att delta i Utmärkelsen Svensk Kvalitet (USK).

Mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet

Genom att mäta oss med andra kvalitetsmedvetna organisationer får vi nya idéer och underlag till vårt förbättringsarbete.

Under resans gång identifierar vi förbättringsområden som vässar vår organisation till att bli både effektivare och mer kostnadsmedveten. Vi deltog i USK första gången 2009 och vi kom till final på första försöket. Året därpå blev vi mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2010.

IIS bok om kvalitetsarbetet

I samband med att IIS blev mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet tog vi fram en bok om hur vi på IIS valt att bedriva vårt kvalitetsarbete.